Który pas zajmować?

/ /

Który pas zajmować?

Autor Wiadomość

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
8 lipca 2019, 11:43

ZNIESMACZONYSą dwa pasy do skręcania, to jak wyznaczyłbyś tory jazdy skręcających na skrzyżowaniu gdybyś musiał wyznaczyć je liniami prowadzącymi Można je poprowadzić na kilka sposobów. Jeśli zarządca drogi nie wyznaczył, to ja jako kierowca mam się domyślać jak one byłyby poprowadzone?

OSK Havranek

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
8 lipca 2019, 11:47

ZNIESMACZONYBędzie bezpiecznie, nikomu nie zajedziesz drogi i na dodatek nie wykonujesz zbędnej i niebezpiecznej podwójnej zmiany pasa ruchu. Będzie bezpieczniej...Naprawdę wykonałem ten skręt w lewo niebezpiecznie?Jakiej zbędnej? Znalazłem się na prawym pasie ruchu i kontynuuję nim bezpieczną jazdą. Jakbym zajął lewy pas, musiałbym wykonywać niepotrzebną zmianę pasa ruchu? Jaką niebezpieczną? Co w takim zachowaniu jest niebezpiecznego? Jazda samochodem polega na obserwacji tego co się dzieje przed nami i za nami. Jeżeli ktoś ma klapki na oczach i nie potrafi, nie jest nauczony obserwować całego otoczenia, wówczas rzeczywiście jeździ niebezpiecznie. Jaka podwójna zmiana pasa ruchu?

OSK Havranek

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
8 lipca 2019, 11:57

Zastanawia mnie, dlaczego od 14 lipca 2016 roku żaden ekspert nie udzielił odpowiedzi. Czy może gdzieś jest na L-Instruktor a ja o tym nie wiem? Jak piszecie długie posty, ponieważ mi wyskakuje, że tylko 1000 znaków?

OSK Havranek

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
8 lipca 2019, 12:17

ZNIESMACZONY Na tym skrzyżowaniu w centralnej części ile jest pasów ruchu? W ilu rzędach można się ustawić do skrętu w lewo, który pas ruchu zająć? https://www.google.pl/maps/@52.2373259,20.979487,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOH7vA7cIysGNoQJC9R54yw!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl

OSK Havranek

Wrocławiakowski

Wrocławiakowski
8 lipca 2019, 12:47

@OSK Havranek. Bronisz za wszelką cenę tego czego, zgodnie z wymaganiami WORD, uczysz, i ja to rozumiem. Wyluzuj jednak na moment i zastanów się czy naprawdę postępujesz bezpiecznie i zgodnie z obowiązującym prawem. Ja uważam, że nie miałeś prawa do wjazdu na prawy pas ruchu, ignorując lewy, na dodatek z włączonym lewym kierunkowskazem. Na skrzyżowaniu linie przerywane są liniami prowadzącymi, które PRZEKROCZYĆ może jedynie jadący na wprost przez nie do przeciwległego wylotu, oraz jadący na "swój" pas ruchu po skręcie, dlatego musza być one przerywane. Zatem OGRANICZAJĄ twój wybór. Dowolny wybór pasa ruchu po zmianie kierunku jazdy jest możliwy, z zachowaniem szczególnej ostrożności, tylko w sytuacji gdy skręt dozwolony jest tylko z jednego pasa ruchu i na jezdni drogi poprzecznej nie oznaczono liniami prowadzącymi przebiegu pasów ruchu. Wtedy skręcasz w lewo na pas ruchu bezpośrednio ze swojego pasa ruchu biegnącego na wprost, analogicznie jak np. przy skręcie w prawo z okrężnie biegnącej jezdni ronda, nie tylko zorganizowanego wg zasad "ruchu okrężnego" . Tak skręca się w prawo na jezdnie dróg podporządkowanych na rondzie Powstańców Śląskich z placem w formie parku na środku. Prawy pas jest zajęty przez parkujące samochody więc od razu na tym skrzyżowaniu wjeżdżasz na lewy pas ruchu dogi wylotowej. https://www.google.rs/maps/@51.0893044,17.0164028,3a,75y,132.85h,79.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUQ9oGLkACtXL6egOOGIMGQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Wjazd z tej dwujezdniowej ulicy to już skręt w prawo na skrzyżowaniu dozwolony z dwóch pasów ruchu na jezdnie drogi o trzech pasach ruchu. Z prawego pasa skręca się na prawy, a z lewego bezpiecznie na środkowy. Teraz dopiero obaj skręcający mogą zmienić pas ruchu sygnalizując zawczasu i wyraźnie swój zamiar. https://www.google.rs/maps/@51.089137,17.0168386,3a,75y,347.03h,81.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjQcAGf4MAYBEkmAU4F4r7A!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Co w tym, poza samymi manewrami, jest niejednoznaczne, niebezpieczne i niezgodnego z prawem?

Zniesmaczony

Zniesmaczony
8 lipca 2019, 14:10

OSK HavranekZNIESMACZONY Na tym skrzyżowaniu w centralnej części ile jest pasów ruchu? W ilu rzędach można się ustawić do skrętu w lewo, który pas ruchu zająć? https://www.google.pl/maps/@52.2373259,20.979487,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOH7vA7cIysGNoQJC9R54yw!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl Skręcając w lewo z Okopowej nie masz wyboru. Kończysz manewr skrętu w lewo na lewym pasie ruchu Alei Solidarności. i dopiero po zakończeniu tego manewru możesz zmieniać kolejno pasy ruchu. To skręcający w lewo z lewego pasa ruchu al. Solidarności mogą ustawić się wachlarzem miedzy jezdniami (nie ma tam linii prowadzących) lub wjechać, zachowując szczególną ostrożność, na środkowy lub prawy pas ruchu ul. Okopowej. Organizator ruchu tym oznakowaniem uwzględnił większe natężenie ruchu na al. Solidarności.

Wrocławiakowski

Wrocławiakowski
8 lipca 2019, 14:12

@OSK Havranek. A tu wjazd na plac Powstańców Śląskich wg wymagań WORD, czyli niebezpieczny bałagan i samowola https://www.google.rs/maps/@51.0901308,17.0180814,3a,75y,289.04h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDx_Sf1YxZbO9gujk6jF1Hg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Oto do czego doprowadza brak przestrzegania obowiązujących zasad ruchu. Z prawego pasa ruch kierujący wjeżdżają od razu na środkowy pas ruchu, zamiast na prawy, a z lewego na lewy zamiast na środkowy, i to na dwa różne sposoby wzajemnie sobie utrudniając ruch. Aby taki wjazd był dozwolony i bezpieczny powinny być tam namalowane linie prowadzące kierujących o jeden pas dalej. Nie ma ich gdyż nie pozwala na to układu pasów ruchu na kolejnym skrzyżowaniu. Zamierzający pojechać dalej lewym pasem ruchu przez torowisko, kierujący powinien zakończyć manewr zmiany kierunku jazdy w prawo na środkowym pasie ruchu i ten zmienić na lewy. Ja tu wjeżdżając na środkowy pas ruchu zmieniam kierunkowskaz na lewy i nigdy nie miałem problemu z wjazdem w lukę na zasadzie zamka, bez wymuszania pierwszeństwa i zaskakiwania jadącego lewym pasem ruchu. Jestem też wpuszczany ze środkowego pasa, gdy czekam z włączonym lewym kierunkowskazem. Czy jadę niebezpiecznie i naruszam jakiś przepis?

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
8 lipca 2019, 21:18

Zniesmaczony Skręcając w lewo z Okopowej nie masz wyboru. Kończysz manewr skrętu w lewo na lewym pasie ruchu Alei Solidarności. Skręcając w lewo z Okopowej nie ma linii prowadzących, nie rozumiem dlaczego mam zakończyć na lewym pasie ruchu. Pomimo tego, że do skrętu w lewo mamy jeden pas w centralnej części skrzyżowania można ustawić się przynajmniej w dwóch rzędach ( dwa pasy ruchu ). Nie ma konieczności kończenia na lewym.

OSK Havranek

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
8 lipca 2019, 22:08

Wrocławiakowski Nigdy nie uczyłem z wymogami WORD i nie uczę, ponieważ nie ma czegoś takiego jak wymogi WORD. Jak są to ich nie znam. Każdy egzaminator może i czasami ocenia inaczej, więc trudno mówić o wymogach. Uczę dokładnej obserwacji oraz myślenia na drodze. Jestem całkiem spokojny i niczego nie muszę luzować :) Gdzie tam są linie prowadzące? Ja ich nie widzę. Skoro twierdzisz, że są linie prowadzące, na poniższym skrzyżowaniu również nie mogę zając prawego pasa ruchu, ponieważ zgodnie z tą teorią zmieniam pas ruchu z lewym kierunkowskazem. https://www.youtube.com/watch?v=6bavtXyh-Gk W 15 sekundzie tego filmu nie zmieniam pasa ruchu, tylko wjeżdżam na prawy pas przecinając lewy. https://www.youtube.com/watch?v=RAaRWKMAtbI Skoro na tamtym skrzyżowaniu zmieniam pas ruchu to i na tym też. https://www.youtube.com/watch?v=6bavtXyh-Gk

OSK Havranek

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
8 lipca 2019, 22:22

Wrocławiakowskihttps://www.google.rs/maps/@51.0901308,17.0180814,3a,75y,289.04h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDx_Sf1YxZbO9gujk6jF1Hg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Przecież jest to normalna sytuacja, ponieważ prawy pas ruchu jest tylko do skrętu w prawo. Uważasz, że z prawego na prawy a z lewego na środkowy, następnie obaj mają zmieniać pasy ruchu jeśli zamierzają jechać prosto? Z lewym kierunkowskazem skręcasz w prawo i pytasz się czy naruszasz jakiś przepis?

OSK Havranek

Zniesmaczony

Zniesmaczony
8 lipca 2019, 22:50

OSK HavranekZniesmaczony Skręcając w lewo z Okopowej nie masz wyboru. Kończysz manewr skrętu w lewo na lewym pasie ruchu Alei Solidarności. Skręcając w lewo z Okopowej nie ma linii prowadzących, nie rozumiem dlaczego mam zakończyć na lewym pasie ruchu. Pomimo tego, że do skrętu w lewo mamy jeden pas w centralnej części skrzyżowania można ustawić się przynajmniej w dwóch rzędach ( dwa pasy ruchu ). Nie ma konieczności kończenia na lewym.Chyba się nie zrozumiemy. Mnie nie chodzi o linie prowadzące z Okopowej na aleje, których nie ma, lecz o lnie prowadzące na alejach. Skręcający dojeżdża do inii przerywanej i wjeżdża na lewy pas ruchu na al. Solidarności, i tu kończy manewr zmiany kierunku jazdy. Teraz może zmienić pas ruchu i tyle. Myślę, że tak jest bezpiecznie i zgodnie z zasadami ruchu. To jest moje zdanie.

Wrocławiakowski

Wrocławiakowski
8 lipca 2019, 23:30

@OSK HAWRANEK. Jesteś smieszny. Skoro uczysz by egzaminowany zdał to uczysz wg wymagań egzaminatora, czyli WORD, bo tam i na okresowych szkoleniach wbijają ci do głowy jak masz rozumieć obowiązujące zasady ruchu oraz znaczenie znaków drogowych. Przecież sam nie wymyśliłeś tego o czym piszesz. Na pokazanych przez ciebie skrzyżowaniach masz obowiązek zakończyć manewr na lewym pasie ruchu, a na prawy wjechać zmieniając go po opuszczeniu skrzyżowania z sygnalizowaniem zamiaru prawym kierunkowskazem. Skoro uważasz, że można sobie hasać po skrzyżowaniu gdzie się chce, to tak ucz. Rób sobie co chcesz, ale przynajmniej nie wypisuj bzdur. https://www.google.rs/maps/@51.0901308,17.0180814,3a,75y,289.04h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDx_Sf1YxZbO9gujk6jF1Hg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl Na tym skrzyżowaniu skręca się w prawo z włączonym prawym kierunkowskazem, kończy manewr i wyłącza kierunkowskaz, więc nie wypisuj bzdur o lewym kierunkowskazie i skręcie w prawo na następnym skrzyżowaniu.Wyraziłem swoje zdanie i na tym kończę, skoro nie chcesz nawet zastanowić się nad tym czego uczysz i na co inni zwracają ci uwagę. Dobranoc.

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
9 lipca 2019, 09:03

Wrocławiakowski@OSK Havranek. Na skrzyżowaniu linie przerywane są liniami prowadzącymi, które PRZEKROCZYĆ może jedynie jadący na wprost przez nie do przeciwległego wylotu, oraz jadący na "swój" pas ruchu po skręcie, dlatego musza być one przerywane. Linie przerywane może przekroczyć tylko jadący na wprost? Ciekawy pogląd. Z którego artykułu to wyczytałeś? Nie opowiadaj bajek :) Linie nie muszą być przerywane. Zwróć uwagę, że w pomiędzy pasami ruchu spokojnie można wyznaczyć linie ciągłą ( 14 sekunda ), na niektórych skrzyżowaniach tak jest. https://www.youtube.com/watch?v=RAaRWKMAtbI Na poniższym skrzyżowaniu jest dużo linii przerywanych, której nie mogę przekroczyć? https://youtu.be/KBqwMUSKm9g W 29 sekundzie mam zakaz dalszej jazdy, lub mam wjechać na lewy pas kontynuując jazdę pod prąd? :)

OSK Havranek

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
9 lipca 2019, 09:08

Wrocławiakowski Na wszystkie uzasadnienia podaj artykuły, z których to wynika. Tak jak wcześniej napisałem jedynym argumentem, który podajecie jest zmiana pasa ruchu bez kierunkowskazu. Tylko udowodnij mi, że zmieniam pas ruchu. Przepraszam jeszcze jedno uzasadnienie, które podałeś zakaz przekraczania linii przerywanej. Nie ma przepisu zabraniającego, nie zmieniam pasa ruchu - mogę zając prawy pas.

OSK Havranek

Wrocławiakowski

Wrocławiakowski
9 lipca 2019, 14:47

@OSK HAVRANEK. Nie ściemniaj, że nigdy nie uczyłeś zgodnie z wymaganiami WORD. Przecież czynisz to nieprzerwanie od samego początku istnienia twego biznesu. Musisz tak uczyć jak ci KAZANO na kursie i warsztatach w WORD. To tam cię nauczyli tych bzdur o wjeździe od razu na prawy pas ruchu po skręcie w lewo, bo niby wymaga tego art. 16 ust. 4 ustawy PoRD. Więc klepiesz tą bzdurę jako prawdę objawioną i wypisujesz, ze każdy kto ma na ten temat inne zdanie, to bajkopisarz. Nie ma sensu prowadzenia z tobą wymiany poglądów, gdyż dla ciebie tak naprawdę najważniejsza jest zdawalność i zarabianie na życie. Ja to rozumiem. Nikt nie każe walczyć ci z wiatrakami, tak jak jakiś nawiedzony motoryzacyjny pismak albo bloger? Skoro tak, to po co zabierasz głos w dyskusji? Po to by firmować samowolę WORD, czy wmówić sobie, że tylko oni maja rację? Przecież sam wiesz, że co WORD to inne prawo, a ustawa PoRD jest jedna. Tam nie ma bzdetów o skręcaniu w lewo z włączonym prawym kierunkowskazem, wykonywaniu skrętu z równoczesną zmianą pasa ruchu, oraz o zmianie pasa ruchu z lewego na prawy z włączonym lewym kierunkowskazem. Ja skręcając w lewo z lewego pasa na lewy, na 100% nie powoduję takiego zagrożenia bezpieczeństwa jak twoja nauka wg wymagań WORD, wjazdu z włączonym lewym kierunkowskazem od razu, pokonując kilka pasów, na prawy pas. Wjazd z lewego na prawy, przy możliwości skrętu z dwóch pasów ruchu, to już czysta głupota.

Wrocławiakowski

Wrocławiakowski
9 lipca 2019, 14:56

OSK HavranekWrocławiakowski@OSK Havranek. Na skrzyżowaniu linie przerywane są liniami prowadzącymi, które PRZEKROCZYĆ może jedynie jadący na wprost przez nie do przeciwległego wylotu, oraz jadący na "swój" pas ruchu po skręcie, dlatego musza być one przerywane. Umiesz czytać? NA SKRZYŻOWANIU. Nie są to te same linie, co przerywane oznaczające pasy ruchu poza skrzyżowaniem, co powinno być dla każdego oczywiste.

Wrocławiakowski

Wrocławiakowski
9 lipca 2019, 15:17

OSK HavranekWrocławiakowski Na wszystkie uzasadnienia podaj artykuły, z których to wynika. Tak jak wcześniej napisałem jedynym argumentem, który podajecie jest zmiana pasa ruchu bez kierunkowskazu. Tylko udowodnij mi, że zmieniam pas ruchu. Przepraszam jeszcze jedno uzasadnienie, które podałeś zakaz przekraczania linii przerywanej. Nie ma przepisu zabraniającego, nie zmieniam pasa ruchu - mogę zając prawy pas.Nie mam zamiaru ci niczego udowadniać, bo ty i tak wiesz swoje. Przedstawiłem ci swój punkt widzenia oparty o to czego mnie nauczono i czego sam się nauczyłem jeżdżąc po Polsce i Europie. Staram się zrozumieć przepisy i poznać intencje ich wprowadzenia, a ty rób sobie co chcesz i jak chcesz. Mogę ci przyznać nawet rację, taki jestem wyrozumiały dla ludzkich słabości i ograniczeń. Szerokiej drogi i dużo szczęścia w jeździe dowolnej na skrzyżowaniach. .

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
9 lipca 2019, 15:23

Wrocławiakowski. Sam wyluzuj, jak widać nie masz argumentów i się denerwujesz. Skoro twierdzi, że mój przejazd jest nieprawidłowy to udowodnij to przepisami!!! Skoro coś nie jest zabronione jest dozwolone! Na szkoleniach nie ma o tym mowy, nikt mi tego nie wbijał do głowy. Na drodze trzeba myśleć, myśleć i jeszcze raz myśleć. Prawo jazdy mam 20 lat, szkolę od 13 lat. Za takie zachowanie nie dostałem mandatu, żaden mój kursant nie otrzymał negatywnego wyniku, nawet nie miał za to zaznaczonego błędu. Teraz zastanów się dlaczego? Uczę obserwacji na drodze. Wjeżdżając na prawy pas ruchu należy kontrolować od samego początku to co się dzieje za nami. Egzaminator widząc takie zachowanie osoby egzaminowanej nie ma prawa potraktowania tego jako błąd tym bardziej nie może przerwać egzaminu. Natomiast jak osoba egzaminowana wjeżdża na prawy pas bez upewnienia się, wówczas egzaminator przerywa egzamin lub traktuje to jako błąd.

OSK Havranek

OSK Havranek

OSK Havranek Instruktor Dołączył:
Paź 10, 2015 12:10
  • 43
  • 10
  • 1
9 lipca 2019, 15:52

Wrocławiakowski Jeszcze jeden przejazd przez to samo skrzyżowanie. Skręt w lewo z prawego pasa ruchu ( https://youtu.be/i8BOVxD0K5s ). Zwróć uwagę, w którym momencie kończy się pas ruchu na drodze, którą się poruszam ( 28 sekunda ). Wjeżdżam na pas ruchu drogi, w którą skręcam. Dlatego skręcając z lewego pasa ruchu mogę zakończyć manewr na prawym, ponieważ nie zmieniam pasa ruchu, wjeżdżam na prawy przecinając lewy ( 15 sekunda ). https://www.youtube.com/watch?v=RAaRWKMAtbI Dobrze spałeś? :) miłego popołudnia.

OSK Havranek

CZYTAJNIAK

CZYTAJNIAK
9 lipca 2019, 20:56

Panie instruktorze z OSK Havranek. Ja w kwestii formalnej. Proszę nie posługiwać się określeniami których znaczenia Pan nie rozumie lub wypacza ich uprawnioną wykładnię. Paremia prawnicza 'Nullum crimen sine lege' znaczy 'Nie ma przestępstwa bez złamania prawa'. Jest tłumaczona także jako 'Co nie jest zabronione jest dozwolone'. Oznacza, że nie można karać za czyn, który w momencie jego popełnienia, nie był czynem zabronionym (karalnym). Wcale nie oznacza swobody i samowoli, tylko z tego powodu, że nie ma w prawie wprost jakiegoś zakazu, bowiem ów zakaz może wynikać z innych przepisów lub opisanych danym prawem obowiązujących zasad. Nie można też poddawać w wątpliwość i manipulować jednoznacznymi zapisami prawa, które z założenia, jeżeli jest to tylko możliwe, takimi są ze swej natury. Nie ulega wątpliwości zarówno to czym jest manewr zmiany pasa ruchu, jak i to czym jest manewr zmiany kierunku jazdy, jak i to, że nie są to manewry tożsame. Należy przypomnieć, że regulacje, które mogą z takich czy innych powodów budzić wątpliwości prawne, podlegają ocenie organów uprawnionych i ich legalnej wykładni. Nie mają w tej materii żadnej mocy prawnej prywatne poglądy osób fizycznych oraz organów nieuprawnionych, a wszelkie czynności podważające obowiązujący porządek prawny, w tym nawołujące do jego lekceważenia lub niewłaściwego stosowania, są czynami zabronionymi.

Dodaj wypowiedź

Twój komentarz został wysłany. Będzie widoczny na stronie po zaakceptowaniu przez Administratora.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Dodajesz komentarz jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.