Który pas zajmować?

/ /

Który pas zajmować?

Autor Wiadomość

Fil

Fil
14 lipca 2016, 13:15

Z lewego pasa - tylko na lewy. Z prawego na środkowy lub prawy. Ten z prawej ma pierwszeństwo. Skręcając w lewo z lewego skrajnego zawsze na lewy skrajny. Pozdrawiam (przy jednym pasie ruchu do skrętu przepisy nie regulują który zająć. Wtedy patrz znaki poziome. Linia pojedyncza ciagłą - lewy pas : linia przerywana - prawy )

Ojciec

Ojciec
14 lipca 2016, 14:24

No i gdzie to masz w przepisach napisane ? Ja nie widziałem takiej zasady nigdzie,hehe ciekawe

obserwator

obserwator
14 lipca 2016, 19:25

Moim zdaniem kierowca z zaczynając manewr z prawego powinien zająć tylko prawy skrajny pas. Kierowca zaczynający z lewego może zając do wyboru lewy skrajny lub środkowy. Interpretacja jest następująca- kierowca z prawej strony nie może mi zajechać drogi jeżeli poruszamy się jednocześnie obok siebie z tą samą prędkością ruszając z skrzyżowania adekwatnie ma się to do kierowcy z lewej który nie może zajechać drogi i zająć pasa skrajnie prawego.

Fil

Fil
15 lipca 2016, 12:41

W przepisach tego nie ma ujętego ale już będziesz wiedział jak się zachować na skrzyżowaniu :)

ojciec

ojciec
15 lipca 2016, 12:46

FilW przepisach tego nie ma ujętego ale już będziesz wiedział jak się zachować na skrzyżowaniu :) jak sie zachować to ja wiem,najgorsze jest to że zupełnie nie tak jak ty mówisz,mam nadzieje ze sie nie spotkamy na takiej krzyzówce,pozdr.

Leszek Drugi

Leszek Drugi Dołączył:
Lip 8, 2013 07:20
  • 480
  • 61
  • 0
15 lipca 2016, 14:06

Należy minimalizować ryzyko, w przeciwnym razie będzie współwina pokolizyjna. Z lewego na skrajny lewy a z prawego naskrajny prawy i to daje 100% gwarancji na uniknięcie kolizji. Później można zmienić pas ruchu na dowolny (po skręceniu w lewo). Wtedy ten z prawego pasa ma pierwszeństwo wobec pojazdu z lewego pasa jeżeli w tym samym momencie zmieniają pas na środkowy. Należy jednak uważać, bo czasem skrajne pasy zarezerwowane są tylko dla niektórych kierunków lub niektórych pojazdów. Trzeba umieć zmieniać pasy ruchu.

Fox 56

Fox 56
15 lipca 2016, 20:22

Będący na prawym pasie przed skrzyżowaniem może zająć prawy pas za skrzyżowaniem, bądź środkowy. Zasada ruchu prawostronnego mówi, że jeżeli mamy możliwość jazdy prawym pasem to z niej korzystamy i tu najlepiej gdyby kierowca z prawego pasa, kończył manewr skrętu również na prawym pasie. Tak by było najbezpieczniej. Inny przepis mówi o zmianie pasa, gdy jednocześnie auto z lewego i prawego pasa, chce wjechać na środkowy pas ruchu na drodze o trzech pasach ruchu. Pojazd z lewej strony musi ustąpić pojazdowi z prawej. Najbezpieczniej, gdyby zajął lewy pas, a nie środkowy, jeśli jednak chce zająć środkowy pas, musi ustąpić pojazdowi, który ma z prawej strony.

poczta@osk.org.pl

poczta@osk.org.pl
16 lipca 2016, 09:37

Szok i niedowierzanie :-) Mam nadzieję, że tu nie wstawił komentarza żaden instruktor, a są to wpisy, tylko kandydatów na kierowców, którzy jeszcze nie mieli ani jednej godziny teorii.

Leszek Drugi

Leszek Drugi Dołączył:
Lip 8, 2013 07:20
  • 480
  • 61
  • 0
16 lipca 2016, 15:39

Fox 56Pojazd z lewej strony musi ustąpić pojazdowi z prawej. Najbezpieczniej, gdyby zajął lewy pas, a nie środkowy, jeśli jednak chce zająć środkowy pas, musi ustąpić pojazdowi, który ma z prawej strony.Przecież chcąc wjechać na pas środkowy, z obydwu pasów na wlocie, można tego dokonać wjeżdżając na niego tylko z lewej jego strony (z prawej jest to fizycznie niemożliwe). Zatem przepis o "prawej stronie" nie ma tutaj żadnej podstawy do stosowania, ale możliwe że Pan tego przepisu nie rozumie. Jeżeli nie ma linii prowadzących to trudno mówić o zmianie pasa ruchu, tym bardziej że taka zmiana nie mogłaby być czytelnie zasygnalizowana.

drogownik.blogspot.com

drogownik.blogspot.com
16 lipca 2016, 23:11

bardzo podobne miejsce jest w Krakowie. Jeden z ostatnich odcinków JEDZ BEZPIECZNIE to tlumaczy. Obejrzyjcie w YT. grzegorz.biernat@g.pl drogownik.blogspot.com

Max

Max
17 lipca 2016, 00:23

gdy są 2 pasy do skrętu (lewo,prawo-bez znaczenia) i rozwidla się na 3 pasy to jazdy na wprost to ŻADEN przepis nie reguluję kto będzie winien przy jednoczesnym wjeździe przez oba skręcające pojazdy nas pas środkowy. Nie filozofujcie i nie wymyślajcie kwadratowych jaj jak Pan Marek 'Heretyk' Dworak który w programie JB odnośnie ronda w przeciągu paru miesięcy sam sobie zaprzeczał (nagrał 2 programy, po pierwszym został wyśmiany i w drugim korygował) a w obu gadał bzdury. Niestety ustawa jest mocno nieprecyzyjna. Wracając do problemu, zwykle mamy do czynienia z tzw 'linią prowadzącą' która określa kto ma pierszeństwo wjazdu na pas środkowy (przykład rondo czyżyńskie kraków, skręt w lewo z Jana Pawła)

Leszek Drugi

Leszek Drugi Dołączył:
Lip 8, 2013 07:20
  • 480
  • 61
  • 0
17 lipca 2016, 09:40

Problem można jeszcze ugryźć pod kątem przepisów o wyprzedzaniu. Pojazd który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo można wyprzedzać tylko z prawej strony. Ale czy to oznacza, że na skrzyżowaniu można zawsze wyprzedzić z prawej strony pojazd który skręci(skręca) w lewo? - mam wątpliwości. Jeżeli przyjąć powyższa interpretację za prawidłową, to pojazd na prawym pasie ma prawo wyprzedzić pojazd na lewym pasie i tym samym wybrać sobie pas ruchu, który mu odpowiada. Pojazd wyprzedzany nie może zwiększać prędkości podczas wyprzedzania i tuz po manewrze.

OBSERWATOR

OBSERWATOR
21 lipca 2016, 14:15

Maxgdy są 2 pasy do skrętu (lewo,prawo-bez znaczenia) i rozwidla się na 3 pasy to jazdy na wprost to ŻADEN przepis nie reguluję kto będzie winien przy jednoczesnym wjeździe przez oba skręcające pojazdy nas pas środkowy. Nie filozofujcie i nie wymyślajcie kwadratowych jaj jak Pan Marek 'Heretyk' Dworak który w programie JB odnośnie ronda w przeciągu paru miesięcy sam sobie zaprzeczał (nagrał 2 programy, po pierwszym został wyśmiany i w drugim korygował) a w obu gadał bzdury. Niestety ustawa jest mocno nieprecyzyjna. Wracając do problemu, zwykle mamy do czynienia z tzw 'linią prowadzącą' która określa kto ma pierszeństwo wjazdu na pas środkowy (przykład rondo czyżyńskie kraków, skręt w lewo z Jana Pawła) 1. Ustawa nie precyzuje? To się w sądzie dowiesz kto był winnym. 2. Nie filozofujcie a ty co robisz? 3. Dworak gadał bzdury o RONDACH a ty wiesz co to jest RONDO wg zapisów PRAWA skoro nie ma o nim ani jednego słowa w ustawie Prawo o ruchu drogowym i ma jego definicji legalnej? 4. Ustawa jest mocno nieprecyzyjna czy ty nie rozumiesz jej zapisów? 5. A wiesz czemu służy i czym w rozumieniu tej niby mocno nieprecyzyjnej ustawy jest linia prowadząca i kiedy się ją stosuje? Podpowiem. Linia ta nie ma nic wspólnego z PIERWSZEŃSTWEM!!!

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
21 lipca 2016, 14:41

MAX-owi też odpowiadał OBSERWATOREX Leszek Drugi.Problem można jeszcze ugryźć pod kątem przepisów o wyprzedzaniu. Pojazd który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo można wyprzedzać tylko z prawej strony. Ale czy to oznacza, że na skrzyżowaniu można zawsze wyprzedzić z prawej strony pojazd który skręci(skręca) w lewo? - mam wątpliwości. Jeżeli przyjąć powyższa interpretację za prawidłową, to pojazd na prawym pasie ma prawo wyprzedzić pojazd na lewym pasie i tym samym wybrać sobie pas ruchu, który mu odpowiada. Pojazd wyprzedzany nie może zwiększać prędkości podczas wyprzedzania i tuz po manewrze. Jednym słowem kto szybszy ten pierwszy wybiera sobie pas ruchu na drodze poprzecznej. Nie znam takiego przepisu. A co z pojazdami silnikowymi których na niekierowanym skrzyżowaniu nie wolno wyprzedzać? To one mają pierwszeństwo wyboru? Co ma wybór pasa ruchu do wyprzedzania?

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
21 lipca 2016, 14:45

poczta@osk.org.plSzok i niedowierzanie :-) Mam nadzieję, że tu nie wstawił komentarza żaden instruktor, a są to wpisy, tylko kandydatów na kierowców, którzy jeszcze nie mieli ani jednej godziny teorii.No to proszę EKSPERCIE pokaż czego wymagają od ciebie EGZAMINATORZY a potem powiedz jak tego wymaga obowiązujące PRAWO.

max

max
21 lipca 2016, 22:27

Marek ,uspokój się....... OBSERWATORMaxgdy są 2 pasy do skrętu (lewo,prawo-bez znaczenia) i rozwidla się na 3 pasy to jazdy na wprost to ŻADEN przepis nie reguluję kto będzie winien przy jednoczesnym wjeździe przez oba skręcające pojazdy nas pas środkowy. Nie filozofujcie i nie wymyślajcie kwadratowych jaj jak Pan Marek 'Heretyk' Dworak który w programie JB odnośnie ronda w przeciągu paru miesięcy sam sobie zaprzeczał (nagrał 2 programy, po pierwszym został wyśmiany i w drugim korygował) a w obu gadał bzdury. Niestety ustawa jest mocno nieprecyzyjna. Wracając do problemu, zwykle mamy do czynienia z tzw 'linią prowadzącą' która określa kto ma pierszeństwo wjazdu na pas środkowy (przykład rondo czyżyńskie kraków, skręt w lewo z Jana Pawła) 1. Ustawa nie precyzuje? To się w sądzie dowiesz kto był winnym. 2. Nie filozofujcie a ty co robisz? 3. Dworak gadał bzdury o RONDACH a ty wiesz co to jest RONDO wg zapisów PRAWA skoro nie ma o nim ani jednego słowa w ustawie Prawo o ruchu drogowym i ma jego definicji legalnej? 4. Ustawa jest mocno nieprecyzyjna czy ty nie rozumiesz jej zapisów? 5. A wiesz czemu służy i czym w rozumieniu tej niby mocno nieprecyzyjnej ustawy jest linia prowadząca i kiedy się ją stosuje? Podpowiem. Linia ta nie ma nic wspólnego z PIERWSZEŃSTWEM!!!

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
31 lipca 2016, 11:44

OBSERWATOREXpoczta@osk.org.plSzok i niedowierzanie :-) Mam nadzieję, że tu nie wstawił komentarza żaden instruktor, a są to wpisy, tylko kandydatów na kierowców, którzy jeszcze nie mieli ani jednej godziny teorii.No to proszę EKSPERCIE pokaż czego wymagają od ciebie EGZAMINATORZY a potem powiedz jak tego wymaga obowiązujące PRAWO. Panie Rafale Górski czekam na udzielenie wyczerpującej odpowiedzi w wersji a) NAUKA JAZDY i b) OBOWIĄZUJĄCE w POLSCE i POLSKĘ PRAWO.

OBSERWATOREX

OBSERWATOREX
8 sierpnia 2016, 08:45

No i proszę. Konkretny temat i zamiast konkretu kilka wymysłów włącznie z tak kuriozalnymi jak jazda przy prawej krawędzi jezdni jezdni albo, co jest już szczytem ignorancji, zajmowanie pasów ruchu w związku z ....wyprzedzaniem. Pan Rafał Górski wyśmiał dyskutantów ale sam nie udzielił odpowiedzi. Nie odpowiada też REDAKCJA a chętnie dowiemy się co na ten temat mają do powiedzenia EKSPERCI by uczyć zgodnie z obowiązującym prawem a nie prawem WORD.

pan Kociołek

pan Kociołek
12 października 2016, 03:15

poczta@osk.org.pl (...) Mam nadzieję, że tu nie wstawił komentarza żaden instruktor, a są to wpisy tylko kandydatów na kierowców, którzy jeszcze nie mieli ani jednej godziny teorii. A co, już na pierwszej godzinie teorii ten problem jest wyjaśniany?

Dodaj wypowiedź

Twój komentarz został wysłany. Będzie widoczny na stronie po zaakceptowaniu przez Administratora.
Wystąpił błąd podczas dodawania komentarza.
Dodajesz komentarz jako Gość. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu L-instruktor. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek. Zaloguj się, aby Twój komentarz był od razu widoczny.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.