O hierarchii znaków drogowych

/ /

O hierarchii znaków drogowych

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
18 kwietnia 2015, 20:55

Szanowny userze OBSER ! Nie wiem czy umiesz jeździć. Na razie wiem ,że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Nie wiesz co kto napisał. To już ustaliliśmy. Piszę,że nie jest skrzyżowaniem połączenie obwiedni z wlotem, a to już drobna różnica, prawda ? A może jest ? To dalej gratuluje czytania ze zrozumieniem paragrafu 36. Proponuję sobie napisać burakiem na ścianie, gdzie się stosuje C-12 i jakie jest jego znaczenie i analogicznie zrobić to z C-9..potem nauczyć sie i dopiero zabierać głos, dobrze ? Nie powołuj sie na Niemców, Czechów i inne nacje przed zapoznaniem sie z ichniejszymi przepisami. A A-7+C-12 znaczy tylko tyle, że pojazdy jadące po skrzyżowaniu, czyli przecięciu sie dróg posiadających jezdnię mają pierwszeństwo. Prosze sobie nie wymyślać dróg z pierwszeństwem, bo o tym nic nie jest napisane. Tylko Rysio widzi tam drogę co przekazuje nam tu pod różnymi nickami usiłując stworzyć fałszywy front prostowaczy rond.

Konto usunięte

Konto usunięte
18 kwietnia 2015, 21:01

Rysiu..kiedy wreszcie zrozumiesz, że obwiednia to nie droga z pierwszeństwem, a rondo to nie cztery skrzyżowania ? Z uporem maniaka podajesz przepisy z innych krajów. No i dobrze. Skoro oni sobie w przepisach wyprostowali rondo to ich sprawa. Tylko dlaczego te przepisy usiłujesz lansować w Polsce, gdzie PoRD mówi zupełnie co innego ? Poza tym twoje przekłady z innostrannych PoRD są skażone twoją wizją i widzisz w nich to , czego być może nie ma. Jeśli mi pokażesz tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego zaakceptowane przez , powiedzmy, ekspertów to z chęcią możemy pogadać o ich przepisach. Tylko jaki to ma sens w odniesieniu do polskich ?

Konto usunięte

Konto usunięte
18 kwietnia 2015, 21:12

Hmmy? To w Portugalii też są Prokopiuki? A Ogry mają warstwy. Przepraszam za ten żart ale nie mogłem się powstrzymać. Wrzuciłem tekst do translatora ale moje wnioski są całkiem inne chyba w Portugalii jest więcej Prokopióków niż Erdków: "d) Niezależnie od poprzedzających ustępów, kierowcy powinni korzystać z najbardziej wygodnej drogi tranzytowej do celu; 2 - Kierowcy pojazdów zwierząt rysowane lub zwierząt, rowerów i pojazdów ciężkich, mogą zajmować trasy tranzytowej dalej w prawo, z zastrzeżeniem wymogu"?????? . I teraz bez esejów: czy roundabout i mini roundadout są kierunkowe czy kierunkowo obojętne

Konto usunięte

Konto usunięte
18 kwietnia 2015, 21:22

Modern Roundabout to nic innego jak nasze ronda odśrodkowe, których mamy pełno. Słupsk był pionierem w Polsce wprowadzając takie rozwiązanie, sprawdza się ono doskonale do tej pory, nikt nie ma wątpliwości, który pas ma zająć i którym pasem zjechać, a to że w USA oznaczają je inaczej nie ma większego znaczenia. Proszę zajrzeć do brytyjskiej wikipedii. W Poznaniu też są Ronda odśrodkowe i to z sygnalizacją i nie są to żadne "skomplikowane obiekty" tylko najzwyklejsze ronda i zwykli ludzie po nich jeżdżą i sobie radzą i sobie chwalą.

Konto usunięte

Konto usunięte
18 kwietnia 2015, 23:00

Robert ProkopiukRysiu..kiedy wreszcie zrozumiesz, że obwiednia to nie droga z pierwszeństwem, a rondo to nie cztery skrzyżowania ? Robercie, ale z ciebie uparciuch. Robisz wszystko by wywołać mnie do tablicy. Co to znaczy tęsknota! Zapamiętaj raz na jutro, że zwykłe skrzyżowanie z wysepką jest jednym kierunkowym skrzyżowaniem opisanym w art. 2 ust. 10, tyle tyko, że z wysepką na środku, a jak nakaże się na nim RUCH OKRĘŻNY to będzie MINI-RONDEM. Każde PRAWDZIWE RONDO to okrągły lub owalny plac, czyli złożony obiekt infrastruktury drogowej z oddalonymi od siebie wlotami zbiegającymi się na jezdni okalającej ten plac i to niezależnie od tego jaka jest na nim organizacja ruchu. Np. taki Plac Powstańców Śląskich we Wrocławiu. Klasyczne rondo, które nie jest Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, bo ma uprzywilejowany jeden kierunek ruchu. Pasy ruchu biegną, poza wlotem i wylotem okrężnie na uprzywilejowanej jezdni ej na jego obwiedni. Na odcinku między wlotem i wylotem głównej są po dwa podporządkowane wloty na stronę. Czym się różnią od identycznego połączenia wlotów na takim samym SKRZYŻOWANIU O RUCHU OKRĘŻNYM? NICZYM Robercie, NICZYM. Te wloty i tu i tu są takimi samymi skrzyżowaniami typu T i to niezależnie od ich oznakowania. To połączenie dwóch dróg, nawet jak napiszesz w następnym poście, że to nie jest prawdą. Widziałeś zwykłe skrzyżowanie z ośmioma wlotami? Jeśli na tym Placu Powstańców Śl. nakazano by RUCH OKRĘŻNY to stanie się ono w całości jednym SKRZYŻOWANIEM O RUCHU OKRĘŻNYM z pasami w kółko i wszystkimi zjazdami będącymi skrętami w prawo, a nie jednym kierunkowym skrzyżowaniem opisanym w art. 2 ust. 10 ustawy. Znów napiszesz jakieś głupoty, ale tak twoja rola na tym forum. Ze nie znudziła ci się rola błazna?

Konto usunięte

Konto usunięte
19 kwietnia 2015, 01:15

Jacek Kaźmierski Wrzuciłem tekst do translatora ale moje wnioski są całkiem inne chyba w Portugalii jest więcej Prokopióków niż Erdków: "d) Niezależnie od poprzedzających ustępów, kierowcy powinni korzystać z najbardziej wygodnej drogi tranzytowej do celu; 2 - Kierowcy pojazdów zwierząt rysowane lub zwierząt, rowerów i pojazdów ciężkich, mogą zajmować trasy tranzytowej dalej w prawo, z zastrzeżeniem wymogu"? "1 - Na rondach, kierujący powinien podjąć następujące zachowanie: a) na wjeździe na rondo kierujący ma ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się już na jezdni ronda, bez względu na pas ruchu którym się poruszają; b) jeżeli kierujący ma zamiar opuścić rondo na pierwszym zjeździe, musi zająć na wjeździe prawy pas ruchu; c) jeżeli chce opuścić rondo innym zjazdem, powinien zająć prawy pas ruchu dopiero po minięciu zjazdu bezpośrednio poprzedzającego ten, na którym zamierza opuścić rondo, zbliżając się do niego stopniowo. Zmieniając pasy ruchu musi zachować szczególną ostrożność d) niezależnie od poprzedzających ustępów, kierujący powinni korzystać z najbardziej korzystnego pasa ruchu prowadzącego ich do celu; (Uwaga – to opisuje art. 13, 14 i 15 i obowiązek ruchu prawostronnego z wyłączeniem pasa ruchu do skrętu w prawo. Wolny pas wewnętrzny po prawej to jazda tym pasem, zajęty to pasem obok po lewej i zjazd kaskadowy ). 2 - Kierujący pojazdami przewożącymi zwierzęta, pędzący stada zwierząt, rowerzyści i kierujący ciężkimi pojazdami, mogą poruszać się prawym (zewnętrznym) pasem ruchu, z zastrzeżeniem obowiązku ustąpienia pierwszeństwa kierującym opuszczającym rondo zgodnie z literą c). 3 - Kierujący, który nie stosuje się do przepisów pkt 1 lit. b), c) i d) i pkt 2, podlega karze grzywny w wysokości € 60 do € 300. " Po co te podchody? Jedyna różnica w stosunku do zasad ogólnych to ta, że zapisem w ich prawie pas zewnętrzny jest tylko do skrętu w prawo i nie można nim, poza wymienionymi w pkt. 2, jechać okrężnie. Wszystkie zjazdy to i tak skręty w prawo zawsze z zewnętrznego pasa ruchu. Pan się chce czegoś dowiedzieć, czy szuka dziury w całym? Pan ma jakieś urojenia. Mówimy tu o SKRZYŻOWANIACH O RUCHU OKRĘŻNYM z jedynie okrężnie biegnącymi pasami ruchu i brakiem strzałek na wlotach. Niech się Pan nie ośmiesza, że nie wiadomo jaki należy zająć pas na wlocie takiego skrzyżowania. Prawy, bo tak nakazuje prawo, a gdy jest on zajęty, to pas obok i jak tylko prawy będzie wolny, to należy nań wjechać, bo u nas sa zwykle tylko dwa pasy ruchu, my to nie Portugalia. Kto mówi, że słupskie ronda są skomplikowane? Nie są okrężne i to jest ich wadą, bo są skręty w lewo i przecinanie się kierunków ruchu na ich jezdni. Już kiedyś o tym pisałem. Zamienili wam zwykłe kierunkowe skrzyżowania na bezkolizyjne Skrzyżowania o ruchu okrężnym, ale Słupszczanie nie wiedzieli czym się to je i skręcali w prawo z wewnętrznego pasa ruchu, więc przemalowali je sobie, znowu na kierunkowe, tyle tylko, że skanalizowane i niewłaściwie oznakowane. Genialnie. Żegnam Pana i nie mam ochoty na jakikolwiek dialog z Panem, że o merytorycznym nie wspomnę.

Konto usunięte

Konto usunięte
20 kwietnia 2015, 15:55

Rysiu ..to nie tęsknota..usiłujemy ci wbić do łepetyny,że wypisujesz CAŁY czas brednie. Wymyślasz sobie jakieś skrzyżowania, bo C-12..a jak będzie T-6a/b to też inne skrzyżowanie niż w Art 2 ? A jak w kształcie Y też inne...? Pisanie o skrzyżowaniach typu T jest piramidalna głupotą, ponieważ wlot na rondo nie jest końcem drogi podporządkowanej. Wyobraź sobie ,że ta droga ma kontynuację do przeciwległego wlotu. Czyli dalej lansujesz BREDNIE o drodze jednokierunkowej z pierwszeństwem jako obwiedni. Szkoda tylko ,że nie ma tego napisanego w paragrafie 36..a twoje angielskie odnośniki obchodzą mnie tyle co zeszłoroczny śmieg. Jesteś na etapie "bo widać"..a tu trzeba myśleć, czego ci serdecznie życzę. Zapamiętaj miszczu-obwiednia to nie jednokierunkowa droga, a wloty to nie są kończące się drogi podporządkowane. C-12 nie przechodzi w C-9 Wymieniać dalej twoje brednie ?

Konto usunięte

Konto usunięte
20 kwietnia 2015, 17:15

Robert ProkopiukRoberto ..Usiłuję wbić ci do łepetyny ,że wypisujesz CAŁY czas brednie. Wymyślasz sobie, że "Skrzyżowanie o ruchu okrężnym w rozumieniu znaku C-12" to w całości zwykłe skrzyżowanie opisane w art. 2 ust. 10 ustawy i brniesz w ślepą uliczkę. Zarówno w polskim prawie, jak i w Konwencji nie ma takiego przepisu. Jest to przepis wymyślony w twojej łepetynie, skoro odżegnujesz się od swego mocodawcy Drexlera. A pytanie o tabliczki T-6a/b to całkowita kompromitacja i dowód na to, że nie masz pojęcia o czym bredzisz. Czy tam jest mowa o przebiegu drogi z pierwszeństwem i układzie dróg podporządkowanych? Tam jest tylko mowa o przecięciu, połączeniu lub rozwidleniu się dróg w jednej płaszczyźnie tak by utworzyły ze sobą wspólną powierzchnię. Takim właśnie skrzyżowaniem jest skrzyżowanie w kształcie krzyża, lub na podobieństwo liter X, K, T i aż dziw bierze, że tego nie wiesz. Pisanie, że wlot na rondo nie jest skrzyżowaniem typu T jest piramidalną głupotą, ponieważ wlot na rondo tworzy z jezdnią biegnącą okrężnie na jego obwiedni SKRZYŻOWANIE w 100% zgodne z definicja art. 2 ust. 10 ustawy i to niezależnie od jego oznaczenia, bo to opis miejsca a nie organizacji ruchu w tym miejscu. Jeszcze większym idiotyzmem jest zatem używanie argumentu, że "nie jest końcem drogi podporządkowanej". Ni z gruchy ni z pietruchy. Co ma wspólnego pierwszeństwo z definicją skrzyżowania? A jak droga jest wygięta w półksiężyc to drogi dolotowe nadal się z nią krzyżują, nie odpadły. A jak przelotowa nie jest uprzywilejowana to coś zmienia w relacji wlotu na nią. Dalej, z uporem maniaka, lansujesz BREDNIE o RONDZIE jako skrzyżowaniu w rozumieniu art. 2 ust. 10 ustawy i nie rozumiesz, że skrzyżowanie w formie placu, w tym typu rondo, z jedynie okrężnie biegnącymi pasami ruchu OZNAKOWANE ZNAKAMI C-12, jest w całości SKRZYŻOWANIEM O RUCHU OKRĘŻNYM czyli skanalizowanym złożonym obiektem infrastruktury drogowej (miejsce) o nakazanej znakiem C-12 organizacji ruchu (rozwiązaniem komunikacyjnym) nazwanej po Polsku RUCH OKRĘŻNY. Szkoda, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem, bo napisano to w paragrafie 36..a twoje i Pana Malarza wspominki o angielskich KIERUNKOWYCH odnośnikach, obchodzą mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, bo w Polsce takich nie ma. Wciąż jesteś na etapie "oślego" uporu. Zacznij wreszcie myśleć, czego ci ze szczerego serca życzę.

Konto usunięte

Konto usunięte
20 kwietnia 2015, 17:26

Robert Prokopiuk Robercik. Zapamiętaj "mistrzu bezmyślności i samouwielbienia", że obwiednia skrzyżowania typu rondo oznakowanego na wlotach znakami C-12, to jednokierunkowa droga z pierwszeństwem (C-12 + A-7) lub nie (sam C-12), a wloty to drogi podporządkowane (C-12+A-7) lub nie (sam C-12) tworzące z nią skrzyżowania opisane w art. 2 ust. 10 ustawy. Zapamiętaj też, że znak C-12 nie jest, nie był i nie będzie odpowiednikiem znaku C-9, gdyż jako jedyny nakazuje RUCH OKRĘŻNY, czyli organizację ruchu polegającą na tym, że ruch na oznakowanym nim obiekcie z wyspą lub w formie placu, odbywa się DOOKOŁA tej wyspy lub placu. Zapamiętaj mądraliński, że nie ma na nim skrętów w lewo, gdyż wszystkie zjazdy są skrętami w prawo. Wymieniać dalej twoje brednie, jak np. skręty w nieistniejące lewo, skręty w lewo i jazdę na wprost z włączonym prawym kierunkowskazem? Skąd ci przychodzą do głowy takie głupoty, bo w ustawie nie ma na ten temat ani jednego przepisu? Naucz się myśleć i czytać ze zrozumieniem, bo jako instruktorowi OSK nie wypada uczyć swoich kursantów bezprawia tylko z tego powodu, że egzaminatorzy WORD to w większości bezmyślne cymbały czerpiące swą wiedzę z popularnych poradników, a nie z ustawy i Konwencji wiedeńskiej.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2015, 14:50

Rysiu..brakuje ci nawet inwencji i polotu, aby mi odpisać równie złośliwie i tylko widzę kopie swoich postów. Czyli na tym polu też wyglądasz blado jak ściana pomalowana śnieżką. Oczywiście, że nie ma innej definicji skrzyżowania poza Art 2.10) i twoja jest zmyślona. Oczywiście,że nie ma innych przepisów dotyczących ronda, bo niby jak mają być, skoro takie skrzyżowanie nie zostało oddzielnie zdefiniowane. Czyli począwszy od twojej autorskiej definicji skrzyżowania aż do twoich wymyślonych przepisów dotyczących zachowania na takim skrzyżowaniu można mieć tylko niezły ubaw. I nie wtykaj mi bzdur o C-12 przechodzącym w C-9..to ty o tym pisałeś przy okazji sygnalizacji świetlnej.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2015, 14:56

Również pozwolę sobie mieć wątpliwości czy ty w ogóle masz PJ, jeśli tak to nie są dla mnie zaskoczeniem statystyki. Oczywiście, ze nie jesteś w stanie zrozumieć czym są kierunku jazdy przez skrzyżowanie tylko piszesz o kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Dlatego ci wychodzi na obwiedni prosto a z ronda to zawsze w prawo. I właśnie, aby zatkać buziola takim miszczom jak ty, zarządcy dróg zaczęli robić ronda turbinowe czy też oznaczone na wlotach znakami F-10 i P-8x.Idea tych znaków jest podana w dz.u 220 Po co sie szarpać z idiotami, prawda Rysiu ? Masz namalowane, skoro twoja bystrość może konkurować z obuchem siekiery w kwestii wyostrzenia. Nie dociera- masz namalowane i możesz się powoływać na ełropejskie przepisy.I tak nie masz większego pojęcia co w nich napisano, ponieważ do ciebie nie dociera,ze odpowiednie zachowania zgodne z twoja wizją są tam uregulowane za pomocą odpowiednich przepisów

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2015, 15:02

A i w kwestii wlotu jako skrzyżowania. Ponieważ w twojej nieskładnej pisaninie nie wychwyciłem. To droga podporządkowana też ci sie kończy na drodze z pierwszeństwem gdy skrzyżowanie ma kształt X ? I są trzy drogi dochodzące do skrzyżowania ? :-) Oczywiście negacja z mojej strony wlotu jako skrzyżowania T ma podstawy w paragrafie 36, gdzie jest napisane o skrzyżowaniu, a nie skrzyżowaniach. Tak się zapętliłeś w tych swoich ( kiepskiej jakości) tłumaczeniach, że za bardzo nie rozumiesz co po polsku napisali. Cienki jesteś jak ...węża.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2015, 16:52

MrErdek1 Pisanie, że wlot na rondo nie jest skrzyżowaniem typu T jest piramidalną głupotą, ponieważ wlot na rondo tworzy z jezdnią biegnącą okrężnie na jego obwiedni SKRZYŻOWANIE . Wydaje mi się, że wcześniej Pan pisał, że jak się wjeżdża to się nie skręca? A teraz się już skręca? Takie rozbierania skrzyżowania na pod skrzyżowania nie pasuje do przepisów, chociaż jak się na tym zastanowić, to dzida bojowa składa się z: przed dzidzia dzidy bojowej, śród dzidzia dzidy bojowej i za dzidzia dzidy bojowej. Zwykły kierowca nie byłby w stanie ogarnąć tych Pańskich mądrości.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2015, 17:01

Jakoś nie wydaje mi się sensowne, żeby Angielski motocyklista rozgraniczał skrzyżowania (roundabout) kierunkowe oznaczone znakiem nakazu jazdy w lewo przed znakiem, na których pasy ruchu biegną notabene w koło wyspy ze mini roundabout oznaczone C12, które jest neutralne kierunkowo? Cała ta Pańska kierunkowość i neutralność kierunkowa to są bzdury, istotą jest z której strony objechać wyspę. Załóżmy motocyklista na roundabout ma dojechać do prawej a na mini roudabout do lewej (u nich jest odwrotnie) oczywiście z zamiarem skrętu w prawo czyli zjechaniu trzecim zjazdem w lewo.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2015, 17:12

I jeszcze jedno zawiłość par 95 ust 4 Rozporządzenia w sprawie ZiSD. Po co było pisać ten ustęp, przecież według Pana teorii wszyscy jadą na wprost po obwiedni. A zapomniałem znaki nie obowiązują "WSZYSTKIE", a nie one się "zmieniają". Tak czy inaczej, czy znikają, czy się zmieniają paragraf 95 ust 4 nie pasuje do tych bzdur. Albo minister też "cymbał" tak jak egzaminatorzy?

Konto usunięte

Konto usunięte
21 kwietnia 2015, 17:47

Jacek KaźmierskiI jeszcze jedno zawiłość par 95 ust 4 Rozporządzenia w sprawie ZiSD. Albo minister też "cymbał" tak jak egzaminatorzy? Cymbałem nie jest minister, a Pan. Jazda na wprost do przeciwległego zjazdu pasem ruchu biegnącym od wlotu do wylotu nie jest tym samym co kontynuowanie jazdy na wprost okrężnie biegnącym pasem ruchu. Wiem, że to dla Pana zbyt trudne, więc niech Pan dalej wierzy w kierunkowość RUCHU OKRĘŻNEGO oraz w istnienie w polskim prawie przepisu który mówi, że skanalizowane skrzyżowanie dróg w formie placu (w tym typu rondo) to w całości jedno skrzyżowanie opisane w art. 2 ust. 10 ustawy. Może to czegoś Pana nauczy https://www.youtube.com/watch?v=6s1bt2ASDyU ? Nie jest nim i to niezależnie od jego organizacji, bo to obiekt złożony. Jeśli Pan nie widzi różnicy w zasadach ruchu na zwykłym kierunkowym skrzyżowaniu dróg z wysepką na środku, a takim samym obiektem z nakazanym znakiem C-12 RUCHEM OKRĘŻNYM, to znaczy, ze Pan Instruktor OSK nie wie co znaczy MINI-RONDO i czym jest SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM. Szkoda dla Pana czasu.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 kwietnia 2015, 00:42

Robert Prokopiuk.Cienki jesteś jak ...węża. Brak ci argumentów, więc zaczynasz się szmacić. Skrzyżowanie w § 36 to SKRZYŻOWANIE O RUCHU OKRĘŻNYM, a nie SKRZYŻOWANIE z art. 2 ust. 10 ustawy. W definicji znaku II B-3 (RUCH OKRĘŻNY), gdy go wprowadzano do polskiego prawa w 1959 r. zapisano wprost "skrzyżowanie (plac)", a żaden plac nie jest w całości jednym zwykłym skrzyżowaniem. Teraz podano wprost definicję czym jest RUCH OKRĘŻNY, a skoro jest nakazany na skrzyżowaniu z wyspa lub w formie placu to takie skrzyżowanie staje się Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. W anglojęzycznej definicji znaku D,3 wg Konwencji zapisano ROUNDABOUT, co znaczy zarówno rondo, ruch okrężny, jak i skrzyżowanie o ruchu okrężnym, we francuskojęzycznej "Intersection à sens giratoire" - Skrzyżowanie obrotowe(okrężne), a w rosyjskojęzycznej "перекресток с круговым движением", czyli "Skrzyżowanie z ruchem okrężnym". Jak tego nie pojmujesz to twój problem.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 kwietnia 2015, 16:12

Rysiu Merdek Cymbałem nie jest minister, a Pan. No to się doczekałem, byłem już mgr od tańca i śpiewu, malarzem ze Słupska a teraz zostałem cymbałem. Panie Erdku nigdy nie obrzucałem Pana inwektywami, cytuje Pana słowa jak "cymbał" w nadziei , że się Pan zreflektuje obraża Pan wszystkich którzy maja odmienne zdanie. Nawet jeżeli atakuje ostro czyjeś stanowisko to staram się nie obrażać bezpośrednio adwersarzy, bo to ujmuje mi. Atakuje się wypowiedzi a nie rozmówców.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 kwietnia 2015, 16:16

Rysiu Merdek Jazda na wprost do przeciwległego zjazdu pasem ruchu biegnącym od wlotu do wylotu nie jest tym samym co kontynuowanie jazdy na wprost okrężnie biegnącym pasem ruchu. Czyli jak się jedzie do przeciwległego zjazdu, to jednak jedzie się prosto. No właśnie i to chodzi czyli jeżeli jedzie się do wjazdu położonego po lewej od naszego wjazdu, to skręca się w lewo, no i o to własnie chodzi Panie Erdku, brawo.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 kwietnia 2015, 16:21

Rysiu Merdekhttps://www.youtube.com/watch?v=6s1bt2ASDyU Czyli jak tu Panu wyłączą sygnalizację to już kaplica, już sobie Pan nie poradzi. Faktycznie będzie miał Pan problem trzymając się blisko prawej i jadąc "kierunkowo neutralnie" ale jak się Pan zastosuje do rad Panów Drexlera i Próchniewicza powinno być dobrze.

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.