Egzamin będzie bardziej przyjazny?

/ /

Egzamin będzie bardziej przyjazny?

W związku z przybierającą na sile falą nieparlamentarnych komentarzy pojawiających się w rozmowach pod artykułami, redakcja podjęła decyzję o zamknięciu forum dyskusyjnego L-instruktora.
Istniejące posty zostaną zarchiwizowane, treść będzie możliwa do przeglądania, nie będzie jednak możliwości kontynuowania dyskusji.
Autor Wiadomość

Konto usunięte

Konto usunięte
15 maja 2019, 22:09

No tak ,ale.tak ważnego aspektu dla.BRD jak likwidacja placu manewrowego ani słowa. To wszystko kosmetyka -trupa.

Konto usunięte

Konto usunięte
16 maja 2019, 21:17

o głupocie odbywania corocznego szkolenia egzaminatorów i instruktorów pod rygorem utraty uprawnień tez nie ma mowy co oni tam robili?

Konto usunięte

Konto usunięte
16 maja 2019, 23:56

Niestety nadal nic nie zrobiono, by zlikwidować samowolę interpretacyjną i prawo zwyczajowe stosowane w szkoleniu i egzaminowaniu, czyli w praktyce WORD, a co za tym idzie, także w OSK. Nadal będziemy mieli inne rozumienie tego samego prawa w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Szczecinie, że nie wspomnę o pomniejszych WORD. Nadal co egzaminator i WORD to inne prawo, a każde z nich sprzeczne z obowiązującym kodeksem drogowym - BRAWO Ministerstwo Infrastruktury, BRAWO!

Konto usunięte

Konto usunięte
17 maja 2019, 12:32

w środę byłem na spotkaniu w związku z tym samorządem. były dwa panele: pierwszy o samorządzie, a drugi rozmowa instruktorzy - egzaminatorzy. jest we Wrocławiu skrzyżowanie o ruchu okrężnym duże z dwoma pasami na Iwinach. tam skręca się w lewo lub zawraca. otóż w przypadku kat. C, C+E i D egzaminatorzy dopuszczają wykonanie tego z prawego pasa. art. 22.3 mówi: "jeżeli wymiary...", pojazdy te od biedy mieszczą się na wewnętrznym pasie, ale żeby zachować precyzję muszą bardzo wolno jechać i robi się problem ze zjechaniem na prawy pas przed zjazdem. ponieważ rondo to jest rozległe pozawala ono na poruszanie się osobówek zewnętrznym pasem z prędkościami powyżej 50km/h. zjeżdżając na prawy pas kierujący pojazdem ciężarowym lub autobusem widzi odcinek jakieś 10m za pojazdem, więc o kolizję bardzo łatwo. i w tym wypadku, gdy na egzaminie zdający pojedzie czy prawym czy lewym pasem zostanie to uznane jako prawidłowe.

Konto usunięte

Konto usunięte
17 maja 2019, 17:02

Cyryl. Kiedy i kto dał uprawnienie WORD do stanowienia prawa o ruchu drogowym czyli tworzenia zasad ruchu oraz do interpretacji obowiązującego prawa? Polskie prawo jednoznacznie określa zachowanie kierujących na drogach publicznych i nie ma tu miejsca na wymysły panów Dworaków, Sztalów, Wójcików czy nieznanych mi z nazwiska egzaminatorów z Wrocławia. O tym jak należy poruszać się na takim rondzie jak to w iwinach decyduje Kodeks drogowy i zastosowane oznakowanie, a egzaminator jest od tego, by ocenić, czy kierujący pokonał je właściwie, czyli zgodnie z tym prawem. Co to za samowola w ustaleniu zasad egzaminowania między OSK i WORD Wrocław. Macie to ustalenie na piśmie czy na gębę? Co to za praktyki? Niczego was nie nauczyła kolizja miejskiego autobusu 110 z samochodem ciężarowym na tym rondzie? Tworzy się zasady egzaminowania, a zapomina o podstawowej sprawie, jaką jest obowiązek przestrzegania ustawy Prawo o ruchu drogowym i rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowym. Akurat to rondo jest oznakowane wzorcowo, wiec nie ma tu miejsca na improwizację i nieuprawnione wymysły.

Konto usunięte

Konto usunięte
20 maja 2019, 15:46

a Ty ucząc nie chciałbyś znać kryteriów jakie będą stosować egzaminatorzy na egzaminie? podobną rzecz miałem podczas układania programu nauczania na kurs napełniania/opróżniania zbiorników NO, a to podlega pod TDT. prawo jest znane, jest grupa rozporządzeń i ustaw, z którymi muszą zapoznać się uczestnicy kursów. według tych aktów prawnych zdający nie musi uczestniczyć w kursie, może przystąpić tylko do egzaminu. jednak aby komisja TDT przyjechała na egzamin do ośrodka ten musi mieć program nauczania zatwierdzony przez TDT. napisałem taki program, pojechałem do TDT i odrzucili mi, bo nie jest zgodny z programem TDT, ale gdy chciałem poznać program TDT odmówiono mi. po chyba 8 podejściach w końcu mój program stał się zbieżny z TDT, metodą prób i błędów. to że nie ma komuny, to że od 15 lat jesteśmy w UE jednak w dalszym ciągu mieszkamy w Polsce.

Konto usunięte

Konto usunięte
20 maja 2019, 18:33

Transportowy Dozór Techniczny, tak jak i ten od urządzeń ciśnieniowych, to taka sama koteria pod względem mentalnym jak WORD-y. Im głupszy zależny od nich petent, tym łatwiej im nim manipulować i mogą mniej umieć. To typowe dla urzędników wychowanych w czasach PRL. Masz rację, że nie wiele się w ich mentalności zmieniło, ale czas najwyższy powiedzieć tej kaście NIE. Czy do pomyślenia było w tamtych czasach wygranie sprawy z Milicją Obywatelską w kolegium, że już nie wspomnę o sądach. Czy dawniej jakiś egzaminowany podważył kompetencje egzaminatora i sąd przyznał mu rację? A wy z OSK dalej nie CHCECIE ZROZUMIEĆ dlaczego jadąc na lewą stronę ronda zorganizowanego wg zasad "ruchu okrężnego" nie włącza się przed wjazdem lewego kierunkowskazu i nie zajmuje lewego pasa ruchu, gdy prawy jest wolny. Zupełnie nie rozumiecie dlaczego przed wjazdem na rondo ze strzałkami na wlotach, które wcale nie musi być kierowane "światłami", z zamiarem jazdy na jego lewą stronę, też nie włącza się lewego kierunkowskazu przed wjazdem, ale włącza się po wjeździe. Nie wiecie dlaczego strzałka P-8 do skręcania w prawo albo znak C-1 lub C-2 nie zawsze zobowiązują do włączenia prawego kierunkowskazu. Nie wiecie, bo słuchacie posłusznie egzaminatorów od których jesteście zależni, i ja to rozumiem, ale wasi przedstawiciele powinni już dawno powiedzieć temu bezprawiu w WORD KONIEC. Oni wciąż tkwią w Kodeksie z 1983 roku i wymysłach jego współtwórców i komentatorów, a od 20 lat obowiązuje nowe prawo drogowe, co do podstawowych zasad ruchu zgodne z prawem europejskim. Dlatego śmieszy mnie i smuci zarazem, że musisz prosić egzaminatora, by ten pozwolił jechać egzaminowanemu zgodnie z obowiązującym od 20 lat prawem.

Konto usunięte

Konto usunięte
20 maja 2019, 20:27

Zniesmaczony...Akurat to rondo jest oznakowane wzorcowo, wiec nie ma tu miejsca na improwizację i nieuprawnione wymysły. widzę, że znasz realia, więc albo jesteś z Wrocławia lub okolic. na tym skrzyżowaniu o ruchu okrężnym jadąc od miasta kat. C+E nie można zawrócić, według przepisów. zapraszam wsiądziemy czy to w ciężarówkę z przyczepą, czy w autobus i pokażesz jak prawidłowo skręcać w lewo lub zawracać na tym rondzie zgodnie z przepisami i bez spowodowania zagrożenia.

Konto usunięte

Konto usunięte
20 maja 2019, 22:21

CyrylZniesmaczony...Akurat to rondo jest oznakowane wzorcowo, wiec nie ma tu miejsca na improwizację i nieuprawnione wymysły. widzę, że znasz realia, więc albo jesteś z Wrocławia lub okolic. na tym skrzyżowaniu o ruchu okrężnym jadąc od miasta kat. C+E nie można zawrócić, według przepisów. zapraszam wsiądziemy czy to w ciężarówkę z przyczepą, czy w autobus i pokażesz jak prawidłowo skręcać w lewo lub zawracać na tym rondzie zgodnie z przepisami i bez spowodowania zagrożenia. CYRYLU. Zrozum wreszcie, że ustawowym obowiązkiem każdego kierującego w całej Europie jest jazda możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, na tym rondzie pięknie oznaczonej, okrężnie biegnącej, zgodnie z nakazem znaku "ruch okrężny" (art. 16.4 ustawy Prawo o ruchu drogowym).

Konto usunięte

Konto usunięte
20 maja 2019, 23:45

Może Pan Ryszard nie pojedzie, ale książkę swego autorstwa pewnie sprezentuje.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 maja 2019, 11:59

ZNIESMACZONY...CYRYLU. Zrozum wreszcie, że ustawowym obowiązkiem... ale co Ty mi tłumaczysz? pojedź do naszego WORD-u, tam przekonaj egzaminatorów, a większość instruktorów, w tym ja, do tego się dostosujemy i nie będziesz musiał tyle osób przekonywać.

Konto usunięte

Konto usunięte
21 maja 2019, 13:14

CyrylZNIESMACZONY...CYRYLU. Zrozum wreszcie, że ustawowym obowiązkiem... ale co Ty mi tłumaczysz? pojedź do naszego WORD-u, tam przekonaj egzaminatorów, a większość instruktorów, w tym ja, do tego się dostosujemy i nie będziesz musiał tyle osób przekonywać. Wytłumacz zatem jak to jest, że w tym samym Wrocławiu, w OSK Kursant, uczą że, przy okrężnie biegnącej jezdni wg nakazu znaku C-12, jazda dookoła wyspy powinna odbywać się prawym pasem ruchu? Czy w WORD Wrocław co kategoria lub egzaminator , to INNE PRAWO? https://www.youtube.com/watch?v=P7e2N8hoFHo&t=116s

Konto usunięte

Konto usunięte
21 maja 2019, 14:32

ZNIESMACZONY Zrozum wreszcie, że ustawowym obowiązkiem każdego kierującego w całej Europie jest jazda możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, na tym rondzie pięknie oznaczonej, okrężnie biegnącej, zgodnie z nakazem znaku "ruch okrężny" (art. 16.4 ustawy Prawo o ruchu drogowym). Na Wyspach też ? A...to nie Europa. Panie Ryszardzie, a dlaczego tylko na rondzie ? Skręcajmy na skrzyżowaniach w lewo od prawej krawędzi bo Art 16.4

Konto usunięte

Konto usunięte
22 maja 2019, 07:24

ZNIESMACZONY...Nie wiecie, bo słuchacie posłusznie egzaminatorów od których jesteście zależni, i ja to rozumiem...Dlatego śmieszy mnie i smuci zarazem, że musisz prosić egzaminatora, by ten pozwolił jechać egzaminowanemu zgodnie z obowiązującym od 20 lat prawem. po pierwsze to egzaminatorzy ustalają kryteria na egzaminie, nie Ty. możesz uczyć według własnych interpretacji, ale Twoja skuteczność będzie bardzo kiepska i stracisz klientów. po drugie, dobrze byłoby abyś pisał prawdę, podczas szkolenia w pojeździe jest osoba ucząca się i ja, w jaki sposób miałbym prosić egzaminatora o cokolwiek? jego nie ma podczas szkolenia, mnie nie ma podczas egzaminu - takie zasady teraz obowiązują.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 maja 2019, 09:30

Cyryl ...,dobrze byłoby abyś pisał prawdę, podczas szkolenia w pojeździe jest osoba ucząca się i ja, w jaki sposób miałbym prosić egzaminatora o cokolwiek? Masz ze sobą jakiś problem, bo wbrew temu co teraz piszesz, to Ty napisałeś, że w ubiegłą środę PROSIŁEŚ o zgodę egzaminatorów z wrocławskiego WORD, by egzaminowani na kategorie C, C+E i D mogli jechać na lewą stronę okrężnie zorganizowanego ronda w Iwinach okrężnie biegnącą jezdnią przy jej prawej krawędzi!!! Jeszcze raz przypominam ci, że to żadna łaska, bo to prawny obowiązek. W uzasadnieniu do prawomocnego wyroku sędzia WSA w Gliwicach prof Grzegorz Dobrowolski jednoznacznie stwierdził, że wjazd i jazda w "ruchu okrężnym" nie jest zmianą kierunku jazdy. Ten następuje dopiero na wylotach, gdyż jest skrętem w prawo z tej okrężnie biegnącej jezdni. Nikt tego wyroku nie zaskarżył, gdyż żaden egzaminator nie ma prawa ustalać kryteriów sprzecznych z obowiązującym prawem. Dlatego coraz częściej egzaminatorzy będą przegrywali z EGZAMINOWANYMI w sądach, nie tylko administracyjnych.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 maja 2019, 09:56

Cyryl możesz uczyć według własnych interpretacji, ale Twoja skuteczność będzie bardzo kiepska i stracisz klientów.Nie straci, ponieważ nie ma nic wspólnego ze szkoleniem czy egzaminowaniem.Z PoRD też nie za wiele wspólnego.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 maja 2019, 14:27

ZNIESMACZONYnapisałeś, że w ubiegłą środę PROSIŁEŚ o zgodę egzaminatorów z wrocławskiego WORD, by egzaminowani na kategorie C, C+E i D mogli jechać na lewą stronę okrężnie zorganizowanego ronda w Iwinach okrężnie biegnącą jezdnią przy jej prawej krawędzi!!!... albo źle przeczytałeś, albo ja źle napisałem. na spotkaniu prosiliśmy o określenie jednoznacznego kryterium oceny i nic więcej. żeby nie było iż jeden egzaminator poczyta za błąd, to co dla innego jest prawidłowe. ps. na Iwinach nawet gdybyś chciał jechać lewym pasem jest ciężko: 1. zmieścić się, 2.jeżeli chcesz się zmieścić musisz jechać bardzo wolno (C+E 3 bieg) i później jest kłopot ze zjechaniem na prawo. ale jeszcze raz apeluję jedź do naszego WORD-u i tam naucz przepisów, a wszyscy wykładowcy i instruktorzy we Wrocławiu podziękują Ci.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 maja 2019, 15:17

wydaje mi się, że zabierasz się do tego problemu nie od tej strony. tacy pośledni instruktorzy jak ja, nie mają wiele do gadania, albo możemy się dostosować do tego, jakie wymagania stawiają egzaminatorzy, albo pożegnać się z zawodem. więc tak dokładnie nie wiem co chcesz osiągnąć: żebym zaczął uczyć po swojemu, co będzie skutkowało drastycznym spadkiem mojej skuteczności i albo moje zarobki obniżą się, albo po prostu wywalą mnie z roboty. czy o to Ci chodzi? we Wrocławiu jest grubo ponad 1000 instruktorów, egzaminatorów dużo mniej, ale wystarczy abyś przekonał dwóch Górskiego i Hryniewieckiego, bo oni o wszystkim decydują i sprawa będzie z głowy.

Konto usunięte

Konto usunięte
22 maja 2019, 18:28

ZNIESMACZONYW uzasadnieniu do prawomocnego wyroku sędzia WSA w Gliwicach prof Grzegorz Dobrowolski jednoznacznie stwierdził, że wjazd i jazda w "ruchu okrężnym" nie jest zmianą kierunku jazdy. Tak dokładnie było napisane ? Mija się Pan z prawdą Panie Ryszardzie. Napisane było,że wjazd nie jest zmianą kierunku jazdy i to jest jedno z dwóch prawdziwych zdań w tym orzeczeniu. Drugie to że "rondo to zwykłe skrzyżowanie". I na tym koniec. Pan profesor( nie wiem od czego, ale na pewno nie od PoRD) dalej ma poważny problem z odróżnieniem kierunku ruchu od kierunku jazdy. To ja bardzo dziękuję takim fachowcom.

Konto usunięte

Konto usunięte
24 maja 2019, 22:10

Skoro jadąc na lewa stronę ronda lub nazwijmy to "zawracaniu", przy jednym pasie ruchu na rondzie, na wlotach którego postawiono znaki C-12, egzaminowany nie ma obowiązku włączenia lewego kierunkowskazu ani przed, ani po wjeździe na takie rondo, a tylko prawy przed zjazdem, to znaczy, że zgodnie z tym co napisano w uzasadnieniu do wyroku WSA w Gliwicach, kierujący nie zmienia kierunku jazdy w lewo ani na wlocie ani na obwiedni. Zmienia jedynie kierunek jazdy w prawo, dlatego jest obowiązany włączyć prawy kierunkowskaz sygnalizując zawczasu i wyraźnie swój zamiar puszczenia okrężnie biegnącej jezdni z jej prawej strony. Poza tym nie znam "zwykłego" skrzyżowania wg ustawy p.r.d., na którym pasy ruchu biegną w kółko, a nie od wlotu do wylotu. Nie znam "zwykłego" skrzyżowania, na którym jadąc na jego lewą stronę nie sygnalizuje się zamiaru zmiany kierunku jazdy w lewo. Nie znam "zwykłego" skrzyżowania, na którym jadąc na jego lewą stronę włącza się prawy kierunkowskaz. Nie znam "zwykłego" skrzyżowania, na którym jadąc na jego lewą stronę jedzie się prawym pasem ruchu bez jego opuszczania, albo jadąc lewym przed zjazdem zmienia się ten pas na prawy. Może takie skrzyżowanie jest jednak "niezwykłe"? Może jest "zwykłe" z innego powodu niż ustawa Prawo o ruchu drogowym? Może jest "zwykłe" z tego powodu, że krzyżują się na nim, jak na każdym innym, drogi publiczne w rozumieniu ustawy o drogach publicznych, bez związku z zasadami ruchu? Może jednak prof. prawa Grzegorz Dobrowolski zna i rozumie obowiązujące prawo lepiej od Roberta Prokopiuka?

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.